РУС БЕЛ ENG

ПЛАН РАБОТЫ БАЦЬКОЎСКАГА ЎНІВЕРСІТЭТА НА 2023/2024 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД

 

 

 

 

 

План работы Бацькоўскага   ўнiверсiтэта

Дзяржаўнай установы адукацыiМiкулiцкая пачатковая школа Бярэзінскага раёна”

на 2023/2024 навучальны год

 

I ступень – “Маё дзiця – малодшы школьнiк”

для бацькоў I-IV класаў

 

ТЛУМАЧАЛЬНАЯ ЗАПІСКА

 

Школа з’яўляецца найважнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям’я  ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Патрабаванні сучаснай рэальнасці стымулююць педагогаў авалодваць найноўшымі педагагічнымі тэхналогіямі для выкарыстання іх у сваёй працы, шукаць эфектыўныя формы ўзаемадзеяння з бацькамі. Супрацоўніцтва сям’і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дазволіць ім лепш даведацца дзіцяці, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцяў, сфармаваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.

Практыка паказвае, што не ўсе бацькі маюць дастатковы ўзровень ведаў і ўменняў у галіне выхавання і маюць цяжкасці ў развіцці і выхаванні дзіцяці, усталяванні кантактаў з дзецьмі. Бацькі не валодаюць у дастатковай меры ведамі узроставых і індывідуальных асаблівасцяў развіцця дзіцяці, часта ажыццяўляюць выхаванне інтуітыўна, што, як правіла, не прыносіць пазітыўных вынікаў. Не заўсёды бацькі разумеюць свайго дзіцяці. Бацькі могуць слухаць, але не чуць дзіцяці, што прыводзіць да складанасцяў ва ўзаемаадносінах. У такіх сем'ях часта няма трывалых міжасобасных сувязяў паміж бацькамі і дзецьмі і, як следства, «аўтарытэтам» становіцца знешняе, часцяком негатыўнае асяроддзе, што прыводзіць да «выхаду» дзіцяці з-пад уплыву сям’і.

         Педагогам, педагогам-псіхолагам, сацыяльным педагогам важна ўсталяваць партнёрскія адносіны з сям’ёй кожнага выхаванца, стварыць атмасферу ўзаемападтрымкі і агульнасці інтарэсаў. На сучасным этапе развіцця сувязным звяном паміж школай і сям'ёй з'яўляюцца спецыялісты сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы. Менавіта ад іх працы залежыць тое, наколькі сям'і разумеюць палітыку, якая праводзіцца школай ў адносінах да выхавання, навучанню дзяцей, удзельнічаюць у яе рэалізацыі. Пры гэтым сям’я павінна разглядацца як галоўны заказчык і саюзнік у выхаванні дзяцей, а аб’яднанне намаганняў педагогаў і бацькоў створыць спрыяльныя ўмовы для развіцця дзіцяці.

 

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта: павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

 

Асноўныя задачы бацькоўскага ўніверсітэта:

-        фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства;

-        актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

-        фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

-        забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэння рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолога-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;

-        арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.

Мэтавая група: бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў

 

I клас

п/п

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералiк вывучаемых пытанняў

Тэрмiн правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1.

Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у першым класе.

       Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы.

 

Верасень

 

Гутарка

 

Класны кiраўнiк Круценка Паліна Юр`еўна

2.

Тэма 2. Рэжым дня школьніка.

       Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка.

 

Лiстапад

 

Практыкум

 

Класны кiраўнiк Круценка Паліна Юр`еўна

3.

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.

         Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям’і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць

 

Студзень

 

Круглы стол

 

Класны кiраўнiк Круценка Паліна Юр`еўна

4.

Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка.

       Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыянальна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіцці станоўчых эмоцый дзіцяці

 

Красавiк

Круглы стол

Класны кiраўнiк Круценка Паліна Юр`еўна

 

II клас

п/п

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералiк вывучаемых пытанняў

Тэрмiн правядзення

Форма правядзення

Адказныя

 

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца.

       Выкананне рэжыму дня – важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай працы дзіцяці.

 

Кастрычнiк

 

Практыкум

 

Класны кiраўнiк Каравая Аксана Станіславаўна  

2.

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.

        Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям’і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя

 

Лiстапад

 

Круглы стол

 

Класны кiраўнiк Каравая Аксана Станіславаўна    

3.

Тэма 3. Уплыў сям’і на эмацыянальны стан дзіцяці.

     Сямейны дабрабыт і сямейны недабрабыт. Фактары, прычыны і індэкатары сямейнага недабрабыту. Сем’і са скрытай формай недабрабыту. Уплыў унутрысямей-ных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці

 

Люты

 

Гутарка

 

Класны кiраўнiк Каравая Аксана Станіславаўна  

4.

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і.

       Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць

 

Май

 

Круглы стол

 

Класны кiраўнiк Каравая Аксана Станіславаўна  

 

III клас

п/п

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералiк вывучаемых пытанняў

Тэрмiн правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1.

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці.

        Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантроля, умення працаваць самастойна, выхавання цікаўнасці да ведаў.

 

Верасень

 

Гутарка

 

Класны кiраўнiк Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна

2.

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэццякласнікаў.

       Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасабовых адносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў.

 

Лістапад

 

Кансультацыя

 

Класны кiраўнiк Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна

3.

Тэма 3. Здаровая сям`я - здаровае дзіця.

         Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця.

 

Студзень

 

Круглы стол

 

Класны кiраўнiк Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна

4.

Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям`і - залог поспеху школьніка.

       Існасць сямейных зносін . Сям`я як сістэма міжасабовых узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемауплыву. Асаблівасці сямейных зносін.

Красавік

Практыкум

Класны кiраўнiк Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна