РУС БЕЛ ENG

ПРАВИЛА ВНУТРЕННЕГО РАСПОРЯДКА ДЛЯ УЧАЩИХСЯ

ПРАВИЛА ВНУТРЕННЕГО РАСОРЯДКА ДЛЯ УЧАЩИХСЯ ГОСУДАРСТВЕННОГО УЧРЕЖДЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ "МИКУЛИЧСКАЯ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА БЕРЕЗИНСКОГО РАЙОНА"

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар дзяржаўнай установы адукацыі “Мікуліцкая пачатковая школа Бярэзінскага раёна”

_________________ Т.А.Старавойт

“_______” _______________ 2022

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў

дзяржаўнай установы адукацыі 

“Мікуліцкая пачатковая школа Бярэзінскага раёна”

 

1.АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай калегіі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 10.05.2022 № 4.11 “Дзяржаўны школьны стандарт”, Статутам ўстановы адукацыі і іншых актаў заканадаўства, якія рэгулююць адносіны ў сферы агульнай сярэдняй адукацыі.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у памяшканнях і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.3. Згодна з правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.

1.4.  Дадзеныя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі ўстановы адукацыі. Кіраўніцтва, педагагічны калектыў ўстановы адукацыі могуць патрабаваць выканання, а навучэнцы павінны выконваць абавязкі ў адпаведнасці з патрабаваннямі сапраўдных Правілаў.

1.5.  Пытанні, звязаныя з прымяненнем Правіл, вырашаюцца дырэктарам ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

1.6.  Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).

1.7. Ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца педагагічным саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам установы адукацыі.

 1.8. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.7 сапраўдных Правілаў.

1.9. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.

1.10. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

  1. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ ВУЧНЯЎ
  2. Вучні маюць права на:

2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад сіх форм прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);

2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;

2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;

2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам;

2.17. атрыманне платных паслуг з ліку, што аказваюцца ўстановай адукацыі;

2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

2.25. недатыкальнасць асобы.

  1. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі дакументамі.

 

III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

  1. Навучэнцы абавязаны:

4.1. выконваць Статут установы адукацыі, выконваць рашэнні органаў кіравання ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, патрабаванні кіраўніцтва адукацыі і педагагічных работнікаў;

4.2. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

4.3. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);

4.4. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара, дырэктара ўстановы адукацыі);

4.5. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні, грамадскія даручэнні;

4.6. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.7. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;

4.8. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;

4.9. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё акружаючых людзей, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва ўстановы адукацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

4.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаваныя наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці: лічыць пропускамі па ўважлівых прычынах пропускі на падставе медыцынскіх дакументаў; загадаў дырэктара ўстановы адукацыі аб вызваленні ад заняткаў падчас удзелу у мерапрыемствах; вучань недамагае, не звяртаецца ў медыцынскую ўстанову і прадастаўляе тлумачальную запіску ад бацькоў (на тэрмін не больш за 5 дзён); экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў); пропуск урокаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў); удзел у спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі); вучань недамагае і вызваляецца ад заняткаў з дазволу класнага кіраўніка або дырэктара ўстановы адукацыі, пры абавязковым уведамленні законных прадстаўнікоў і адпускаецца пад адказнасць бацькоў; вучань адсутнічае па сямейных абставінах (па заяве бацькоў або асоб, якія іх замяняюць, на імя дырэктара); вучань у зімовы час адсутнічае з-за нізкай тэмпературы паветра. Афіцыйнымі дакументамі для пропуску вучэбных заняткаў (у тым ліку і факультатыўных з’яўляюцца: медыцынская даведка, выдадзеная ўстановай па ахове здароўя пасля хваробы дзіцяці; хадайніцтва іншых арганізацый на імя дырэктара і завізаванае ім; заява, напісаная на імя дырэктара і завізаваная ім; загад дырэктара ўстановы адукацыі аб удзеле навучэнцаў у тых ці іншых мерапрыемствах; тлумачальная запіска ад бацькоў. Заявы (а тым больш рознага роду запіскі) на імя настаўніка, класнага кіраўніка і іншага работніка за выключэннем дырэктара, забароненыя. Заявы і хадайніцтвы, не завізіраваныя дырэктарам або асобай, якая яго замяняе, не маюць юрыдычнай сілы і не з’яўляюцца афіцыйным дакументам пропуску заняткаў па ўважлівай прычыне;

4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у сумках, заплечніках і інш. у выключаным выглядзе. У час перапынкаў паміж заняткамі дазваляецца карыстацца прыладамі сувязі, інтэрнэт-сувязі па ўзгадненні з класным кіраўніком, педагогамі;

4.14. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення з выкарыстаннем адзіных элементаў адзення (камізэлька чорнага колеру і значок), выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных нормаў, спецыяльную вопратку на мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.15. мець на ўроках неабходныя вучэбныя прыналежнасці;

4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;

4.18. штотыднёва здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

4.20. выконваць правілы карыстання бібліятэчным фондам;

4.21. выконваць Інструкцыю аб прапускным рэжыме.

  1. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, рэжучыя прадметы, прадметы, якія сякуць (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў установы адукацыі;

5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка альбо кіраўніка ўстановы адукацыі з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва ўстановы адукацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягваць увагу другіх навучэнцаў і сваю ўвагу,  перашкаджаць правядзенню вучэбных заняткаў;

5.10. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

5.14. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

5.15. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без ўзгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам установы адукацыі;

5.16. перасоўвацца на роварах, скейтах, самакатах па тэрыторыі ўстановы адукацыі, пакідаць без нагляду самакаты, ровары, скейт і іншыя сродкі перамяшчэння на тэрыторыі ўстановы адукацыі.

  1. Іншыя абавязкі навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі дакументамі

 

  1. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯЎ
  2. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
  3. Установа адукацыі, па ўзгадненні з законнымі прадстаўнікамі непаўналетніх, мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю.
  4. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька. Ва ўстанове адукацыі абавязковым з’яўляецца выкарыстанне адзіных элементаў адзення (камізэлька чорнага колеру і значок);
  5. Пры наведванні вучнямі навучальных заняткаў не дапускаюцца:

          спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія малюнкі;

бруднае, пакамечанае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;

верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

біжутэрыя, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

  1. Навучэнцы павінны сачыць за чысцінёй цела, рук, зубоў, носа, мець чыстую насоўку. Пры размове са старэйшымі навучэнец не павінен трымаць рукі ў кішэнях.
  2. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

 

  1. ПАРАДАК НАВЕДВАННІ ВУЧНЯМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
  2. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным дырэктарам установы адукацыі і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
  3. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.
  4. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

13.1. займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

13.2. рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

13.3. ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), трымае тэлефон у выключаным стане ў сумцы, заплечніку і інш.

  1. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
  2. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  3. Падчас урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца.
  4. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
  5. Пра сваю гатоўнасць да адказу альбо атрымання адказу на пытанне, якое ўзнікла ў час тлумачэння настаўнікам матэрыялу навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  6. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  7. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаныя настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у навучэнца працу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.
  8. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара да кіраўніка ўстановы адукацыі, з мэтай разгляду канфлікту.

21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

21.3. Кіраўнік ўстановы адукацыі выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці – супрацоўніка аддзелу ўнутраных спраў.

21.4. Кіраўнік установы адукацыі пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных уроках.

21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, кіраўнік установы адукацыі мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разгляду па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

  1. Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй паставай.
  2. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятку. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.
  3. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  4. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы.
  5. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
  6. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыны пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск заняткаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам установы адукацыі (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі).

  1. Дзяжурства навучэнцаў:

28.1.  у кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўроку.

 

ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАПЫНКАХ

  1. Перапынак прызначаны:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці  раскладам вучэбных заняткаў;

для адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёму ежы;

праветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

  1. Пры руху па калідорах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
  2. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па калідору, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на тэрыторыі ўстановы адукацыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

VII. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

  1. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні дзяжурнага настаўніка.
  2. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
  3. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў харчблоку, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

35.Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.

36.Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

  1. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы.
  2. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
  3. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка фізічнай культуры і здароўя, іншага педагагічнага работніка.
  4. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.

Санітарныя пакоі

  1. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.
  2. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама кідаць мусар, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Месца адведзенае для захавання вопраткі

  1. Пасля заканчэння заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі апранаюцца ў адведзеных месцах (шафа у вычэбным класе). Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
  2. У выпадку выяўлення страты адзення ці абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або кіраўніку ўстановы адукацыі.
  3. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), iншыя каштоўныя рэчы.
  4. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці рэчаў навучэнцы перадаюць іх дзяжурнаму настаўніку.

 

VIII. ПАРАДАК НАВЕДВАННІ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ

У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС

  1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
  2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (дырэктара ўстановы адукацыі).
  3. Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не вучацца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
  4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.
  5. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  6. Навучэнцы абавязаны выконваць меры бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, да турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача.
  8. Грамадска карысная праца навучэнцаў ў пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 хвілін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

  1. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЙ АДКАЗНАСЦІ ВУЧНЯЎ
  2. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

аб’ява падзякі;

узнагароджанне граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

размяшчэнне фотаздымка на дошцы гонару;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

  1. Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі. Выпiска з загаду захоўваецца ў асабовай картцы навучэнца.
  2. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правінасці (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага, вымова.

  1. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўтановы адукацыі.
  2. Інфармацыя пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 

  1. X. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
  2. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыклік або бясшумны рэжым.
  3. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў сумках, заплечніках у стане бясшумнага рэжыму.
  4. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
  5. Карыстацца прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
  6. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен растлумачыць прычыны парушэння сапраўдных Правілаў класнаму кіраўніку. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.
  7. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца адабранне тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі) і пасля размовы з дырэктарам установы адукацыі ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.

 

УЗГОДНЕНА

Пратакол пасяджэння педагагічнага

савета ўстановы адукацыі

16.12.2022 № 2

 

 

 

 

 

 

 

свернуть